Dnes je utorok, 03.august 2021, meniny má: Jerguš
Čas čítania
2 minutes
Zatiaľ prečítané

Za lámavé nechty a vlasy môže aj stres! 5 antistresových rád

február 24, 2014 - 08:54
Na tvári vyrážky, kruhy pod očami, lámavé nechty, vypadávanie vlasov. Prebdené noci, podráždenosť, bolesti hlavy. To všetko môže mať na svedomí stres. Ako s ním bojovať?
Foto: 
 
Dlhotrvajúci stres môže vyčerpávať telo aj psychiku človeka. Dôležité je, aby sme si osvojili spôsoby, ako so stresom bojovať. Zmena životného štýlu, konzumovanie správnych potravín, ktoré vôbec nemusia byť nechutné, môžu s naším životom urobiť zázraky. Stačí sa zorientovať, čo je potrebné pre to urobiť. 
 
Máte tieto príznaky? 
- Tráviace ťažkosti, bolesti hlavy, chrbtice, svalov, búši vám srdce? 
- Zhoršuje sa vám pleť, je mastnejšia, tvoria sa vyrážky, lámu sa nechty i vlasy?
- Spomaľuje sa vám metabolizmus, priberáte?
 
Stres nemá na organizmus blahodárny účinok
 
 
Rada č. 1
Ak máte sedavé zamestnanie, nájdite si desať minút počas dňa, sadnite si na stoličku tak, aby ste sa chrbtom o ňu neopierali a strečingom spevnite svaly chrbta. To však nestačí. Vymeňte výťah za schody a ak celý deň len sedíte, mali by ste minimálne 30 minút mať akúkoľvek pohybovú aktivitu. Keďže svaly reagujú na stres napätím, musíte ich uvoľňovať. 
 
Rada č. 2
Ak vás čaká situácia, v ktorej podliehate stresu, nepite tekutiny, ktoré obsahujú kofeín. Nie je pravdou, že vás posilní, práve naopak, zvýši vašu úzkosť a nespavosť. Jedzte pravidelne, päťkrát denne, v malých porciách. Na odľahčenie tráviaceho ústrojenstva jedzte ráno ovocie alebo pite ovocné šťavy. Večer sa už ovocie neodporúča.  
 
Rada č. 3
Za obezitu môže aj stres. Vedeli ste, že ak prijímate o sto kalórií denne viac, ako telo potrebuje, za rok priberiete priemerne štyri kilá? Spotreba kalórií je u každého človeka iná, závisí od veku, hmotnosti a fyzickej námahy. Denný príjem u žien by mal byť priemerne 2000 až 2500 kalórií, u mužov 2500 až 4000 kalórií. Pozor na prázdne kalórie! To sú kalórie napríklad v slaných či sladkých jedlách, ktoré majú vysokú energetickú hodnotu, ale žiadny prínos pre telo. 
 
Rada č.4  
Stres spôsobuje ochorenia srdcovocievneho systému. Ako si môžete otestovať srdce? Päť minút ležte na chrbte a zmerajte si pulz. Postavte sa a opäť si ho zmerajte. Ak je rozdiel 6 – 12 tepov, reakcia srdca je dobrá, 13 – 18 uspokojujúca, ak je väčší ako 20, práceschopnosť srdca je znížená, čo znamená slabšiu telesnú zdatnosť a môže znamenať aj blížiacu sa chorobu.  
 
Rada č. 5
Relaxovanie je najvhodnejšia forma na odbúravanie stresu. Nájdite si činnosť, ktorá vás bude napĺňať. Vhodné sú meditácie, masáže, jogové cvičenia, počúvanie hudby, kúpeľ. Ak už ste vystavená stresovej situácii a potrebujete ju riešiť ihneď, opláchnite si ruky studenou vodou, zmierni to napätie. Alebo sa zhlboka nadýchnite a zopakujte to aspoň päťkrát za hodinu.    
 
Viac sa dočítate v SLOVENKE!
 
Autor: A. Žilková
Foto: Thinkstock

- - Inzercia - -